Bericht

Studiemiddag St. Bedrijfsgeschiedenis, 8 december

st. bedrijfsgeschiedenis

 

Er is nogal wat aan de hand in het Nederlandse retail landschap. Grote spelers zoals V&D verdwijnen, nieuwe spelers zoals Hudson's Bay springen als paddestoelen uit de grond, terwijl de Bijenkorf zich door nieuwe strategieën tamelijk goed weet te handhaven. En dit alles terwijl de consumenten steeds vaker hun weg weten te vinden naar internetwinkels en winkelstraten leeg komen te staan.
Vrijdag 8 december organiseert SBG een studiemiddag over deze problematiek, vanuit een bedrijfshistorisch perspectief. In hoeverre bepalen verschillen in bedrijfsstrategieën welke soorten warenhuizen nog perspectief hebben en welke niet? De opkomst van het internetwinkelen is een nieuw verschijnsel, maar is als zodanig niet uniek in de geschiedenis van de retail (denk aan de opkomst van de zelfbediening).
Tijdens deze studiemiddag zullen enkele door ons uitgenodigde experts op deze vragen ingaan: (SBG-lid) Philippe Hondelink zal spreken over zijn studie naar de opkomst en teloorgang van de V&D, oud-CFO Bijenkorf, CEO Hema en CEO V&D John van Nuenen spreekt over zijn jarenlange ervaring in de Nederlandse retail sector en historicus Wilbert Schreurs spreekt over zijn nog te verschijnen studie over http://thuiswinkel.org/">Thuiswinkel.org, een geschiedenis van de Nederlandse e-commerce.
Noteert u deze middag alvast in uw agenda. Binnenkort ontvangt u alle informatie over deze middag via de mail!

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn